Dagen efter

Kära bloggläsare!

Operationen gick kalasbra. Iaf enligt kirurgen som opererade. Även om jag fick vänta ganska länge igår innan jag fick opereras. Jag tittade på klockan kvart i ett igår på dagen innan jag fick narkosen och kom tillbaka till uppvaket kl halv 4. Det blev titthål vilket är skönt, då läker det snabbare. Mamma och pappa fick komma och säga hej till mig på uppvaket också. Det kändes skönt.

Jag hade lite ont igår när jag kom tillbaka till avdelningen men nu är det mest bara ömt. Lite som om jag har slagits med någon. Dom tog bort dräneringen idag vilket inte gick smärtfritt och slutade med att dom fick klippa upp stygnen och sy dit ett nytt innan dom var färdiga. Men det var inte så farligt som det låter, även om det gjordes utan bedövning (skryt).

Men nu mår jag rätt bra. Är fortfarande ganska trött och somnar då och då. Får inget morfin men min kropp är expert på att läka sig själv, så att sova är nog bara bra tror jag. Dessutom har man ju inte allt för mycket sysselsättning på ett sjukhus. Så att sova är rätt bra. Har dock haft lite problem med maten, men det börjar ordna upp sig nu. Har bett mamma ta med nötter och godis när hon dyker upp senare. Det borde jag få i mig.

Blir inget långt inlägg idag kära vänner. Men det kommer mera, senare..

Kommentarer
Postat av: Anna

Va skönt att operationen har gått kalas =)!! Kram Anna

2011-03-15 @ 14:18:58
Postat av: Ulla Benerbäck

Låter härligt att allt gått bra..kramar

2011-03-15 @ 16:07:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0