Omgipsning och läkarbesök

Japp. Idag var det dags för omgipsning och läkarbesök. I och med att jag hade en öppen fraktur så vill dom hålla koll på såret (även operationssåret vill dom ha lite koll på). Därför var det omgipsning redan idag.

Det gick bra. Foten var ju svullen och såg förjävlig ut, men såren såg bra ut. Läkaren sa till och med att det såg bättre ut än vad han hade väntat sig.

Men nästa vecka blir det omgipsning igen och även röntgen. Och tills dess får jag inte belasta foten, jag ska fortsätta äta antibiotika och ta blodproppssprutorna.

Han förklarade också att jag kommer vara mycket stel i foten när gipset åker av... Han hade inte bestämt om jag bara ska ha gips i 6 veckor men gå utan belastning ytterligare två veckor, eller om jag ska ha gipset totalt 8 veckor.. Det spelar mig inte så stor roll, så länge det läker och jag mår bra när allt är över!

Tråkigt var dock att dom inte hade några färger på gipset... Det blev ett vitt plastgips den här gången. Men det ska ju av om en vecka igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0