Tur eller otur..?

Jag har inte bestämt om jag ska säga att jag har tur eller otur.. På ett sjukt sätt hade jag väldig tur!

Igår när jag hade varit hos Försäkringskassan så tog jag hundarna i bilen och drog till landet. När jag kom ut hade det regnat och börjat frysa på.. Så det var rätt halt.. Kallt var det också, både inne och ute. Så jag skulle ta vedkorgen och hämta lite ved.. Det gick inte så bra..

För jag halkade och ramlade. Riktigt illa.. Jag märkte direkt att jag hade brutit foten, trots att jag kunde röra på tårna.. Men det hade gått hål, benpipor stack ut och det blödde.. Jag tycker den beskrivningen räcker.. Dessutom tittade jag inte så noga..

Jag ringde mamma.. Hon skulle ringa ambulans, jag hade knappt batteri på telen, endast 3 procent. Så den dog. Jag fick dra mig in på rumpan och leta reda på laddaren så jag kunde ladda telefonen. Ambulansen kom rätt så fort. Mamma hade talat om att det var väldigt akut, det var ju trots allt mitt opererade ben..

Så dom försökte få det hela på plats, vilket inte gick. Så vi körde rally med blåljus från landet till Norrtälje sjukhus ifall blodkärl skulle ligga i kläm. Väl på sjukhuset fick jag någon hallucinogen drog som fick mig att se fyrkanter och att det kändes som om jag var utanför min kropp.. Eller i alla fall som att själen satt i huvudet.. Skitmysko.

Så drog dom det hela rätt, och gipsade. Senare på kvällen spolades såret ur med 4 liter koksalt och nu i morse opererades jag..

Frågan återstår om jag har en väldig otur, eller en väldig tur. I alla fall har jag haft tur i oturen :-)

Bild 1 är från ambulansen och bild 2 från akutrummet..


Kommentarer
Postat av: björne

nä men fy... stackars dej :( inte roligt alls. inget du behövde nu. ta hand om dej och stora kramar!



/b

2011-11-20 @ 00:39:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0