Vidskepelse

Jag tror inte att det finns någon Gud. Jag tror inte att det finns något eller någon som bestämmer över våra liv. Jag kan högst sträcka mig till att tro att dom människor som är goda och gör gott också lever ett gott liv. Dock inser jag att jag inte tror på något eller någon som skulle kunna fixa denna rättvisa.. Men jag vill ändå vara en god medmänniska.

Mitt ex sa alltid till mig att jag inte fick uttrycka orden "jag har aldrig....". För då gick det i uppfyllelse. Jag trodde väl inte riktigt på henne till en början, men när jag uttryckte orden "jag har aldrig legat på sjukhus" och "jag har aldrig blivit nersövd och opererad" och sen fick cancer så har i alla fall jag slutat säga "jag har aldrig...".

Pappa och jag har pratat mycket om min sjukdom. Vi har till exempel sagt att 2010 var ett jävla skitår med tanke på allt som hände då (jag vet minst 4 personer som dog på onaturlig väg, och så blev jag sjuk). Så konstaterade vi här för några veckor sen att 2011 hade blivit ett mycket bättre år (det var för övrigt mitt nyårslöfte för 2011, att det skulle bli mycket bättre). Men dagen efter vårt konstaterande fick min farmor en massiv hjärnblödning och avled. Och förra veckan bröt jag ju foten, som ni alla vet. Visst, min farmors död (hon var 89 år gammal) och min brutna fot är ganska litet i jämförelse med allt som hände 2010.. Men jag och pappa konstaterade att man ska nog inte bli allt för bekväm och tro att man har det allt för bra.. Allt kan ju ändras så fort...

Jag har blivit vidskeplig sen jag bröt foten. Jag tänker på hur jag uttalar mig om olyckan (säger att jag haft mycket tur, och det har jag. Men tänk då hur jävla massa tur ni andra har som inte brutit foten!). Jag tänker på att vara tacksam och glad över min familj, min pojkvän, hans familj.. Över att vi alla just nu mår bra. Jag tänker på all tur jag haft hittills, med tanke på sjukdomen och olyckan. Det hade kunnat vara så mycket värre.

Man börjar tänka så mycket när man är med om så mycket..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0