Blodprov

Idag var jag på vårdcentralen och tog nytt blodprov. Jag ska ju göra det med ca två månaders mellanrum, på grund av medicinen jag tar.

Jag börjar bli så van vid provtagningar nu att det knappt känns när dom sticker mig i armen. Det gör definitivt ondare att dra bort tejpen som håller tryckförbandet på plats.

Kom på att det är dags att spola porten också. Får ringa och boka tid att göra det när jag är hemma från Skåne. Jag hade hoppats att porten skulle vara bortopererad vid det här laget.. Men det är väl lämpligt att hålla den ren och fräsch tills dess att den är ute.

Bilden är tagen i mars i år när jag gjorde biopsin på ena lungan. Ett sånt fint blåmärke fick jag eftersom att dom inte ville använda porten, utan stack mig i armen istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0