Oh, mera trötthet!

Jag har tyvärr inte orkat blogga i veckan. Det har varit fullt fokus på att orka den här veckan, så bloggen har fått stå väldigt långt ner på min 'att göra'-lista.
 
Måndag till torsdag har jag jobbat. Det har varit väldigt tufft. Jag har varit väldigt, väldigt trött. Och då menar jag inte så trött som jag var innan de nya medicinerna. Det här är en helt annan nivå på trötthet. Nästintill den trötthet jag kände efter cellgifterna 2010. Jag har insett att jag måste vara så fysiskt aktiv som möjligt på jobbet. Att sitta still är bara jobbigt och kräver bara mycket energi för att hålla mig vaken. När jag är fysiskt aktiv så är kroppen vaken naturligt. Men utöver tröttheten har det gått jättebra att jobba. Kul att vara tillbaka på jobbet och få träffa mina härliga kollegor. Dom gör jobbet så mycket bättre och så mycket roligare! Hade det inte varit för kollegorna så tror jag inte att jag hade orkat kämpa så mycket för att orka jobba kvar.
 
Utöver jobbet så har jag försökt göra andra saker. I måndags lyckades jag komma iväg till gymmet en sväng. Det var jättenödvändigt. Så skönt att få träna kroppen igen. I tisdags var jag och pratade med kuratorn igen, skönt att få träffa henne. Jag gillar henne och det känns bra och skönt att kunna prata med henne. Vi borkade in tider varje veckan hela september. I onsdags var jag och Alvaro inne i stan en sväng efter jobbet och igår kom jag iväg till gymmet igen.
 
Men varje dag har jag försökt sova lite på eftermiddagarna. I tisdags gick det inte alls. Jag var så trött att jag inte kunde somna. Det låter kanske jättekonstigt, men jag var på något sätt övertrött fast än att jag var fruktansvärt trött. Jag var så trött att jag nästan började må illa och alla lukter bara luktade äckligt. I onsdags lyckades jag somna och stänga av larmet i sömnen. Jag hade planerat att sova 1 timme, men Alvaro kom in och väckte mig när jag hade sovit 1,5 timme, och då var jag fortfarande trött. Idag är jag också fruktansvärt trött och jag kunde inte somna idag heller. Men jag måste lära mig att vila på eftermiddagarna. Jag behöver lära mig att anpassa mig efter tröttheten. Det kräver viss omställning i min vardag, för jag är inte van vid att vara såhär trött. Men jag måste göra det om jag ska klara av jobb och vardag så som jag vill.
 
Det finns i alla fall lyckoämnen i all denna trötthet. I måndags hade jag ont i höften/benet igen. Så ont som jag hade innan strålningen (vilket inte var plågsamt ont, men det är ändå så att gången blir annorlunda för att jag har ont). Jag började direkt oroa mig, fundera på om tumören verkligen hade minskat.. Men mycket av smärtan försvann efter träningen i måndags och redan på tisdagen kändes det mycket bättre. Idag känner jag ingenting, vilket gör mig otroligt glad. Så idag så kände jag efter på bäckenet. Det känns som om tumören har minskat. Åh, den lyckan som gick igenom min kropp när jag kände det. Även om lyckan bara varade några sekunder så kändes det så härligt. Man ska väl inte ropa hej än, men jag vill vara positiv!
 
Appropå hjärtat. Jag kontaktade sjukhuset i måndags och fick prata med en ssk som jag inte pratat med tidigare. Hon sammanfattade mina ord i "dubbla hjärtslag" och skulle vidarebefodra det till Lidbrink. Hon ringde tillbaka dagen efter och konstaterade att Lidbrink inte tyckte att man bör göra något alls åt mina konstiga hjärtslag. Då röt jag ifrån lite och sa att det är inte "dubbla hjärtslag" utan "oregelbundna hjärtslag". Hon konstaterade då att det är bäst att Lidbrink ringer mig för att diskutera eventuella undersökningar. Så jag väntade på att hon skulle ringa, men igår eftermiddag (2 dagar senare) hade ingen ringt. Jag ringde tillbaka och fick veta att Lidbrink hade skickat en remiss till ett vilo-EKG.. Helt värdelöst! Jag blev väldigt irriterad. Mamma föreslog att jag skulle maila Lidbrink och förklara läget och försöka få henne att förstå att ett långtids-EKG är det bästa. Så jag mailade henne men har fortfarande inte fått något svar. Vi får se hur den frågan utvecklar sig.
 
Trevlig helg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0