Aktivitetsersättning

Jag fick ju ett nytt beslut från försäkringskassan om min ersättning. Jag är fortfarande beviljad 100% aktivitetsersättning. Även om pengarna inte är många så är det välkommet. Min handläggare var ny, men jag gillar henne. Hon verkar bra. Känns bara konstigt att hon är ungefär lika gammal som jag...

Men i alla fall. Jag lyfte frågan om att komma vidare med sysselsättning. Stället jag arbetstränar på är människorna jättetrevliga men jag har inga direkt meningsfulla arbetsuppgifter. Det blir mest sånt som någon har liggande eller som är lätt att fixa. Och det har varit jättebra fram till nu att ha det på det sättet. Men jag känner nu att jag måste komma vidare och där jag är nu har dom ingen möjlighet att erbjuda mig något annat. Därför lyfte jag frågan med FK. Hon skulle kolla med arbetsförmedlingen och sen ringa tillbaka till mig. Det gjorde hon igår. Så jag ska träffa henne och arbetsförmedlaren i början av mars.

För att vara jäkligt kritisk så tror jag inte mycket på någon hjälp. Anledningen till att jag lyfte frågan med FK var för att min gamla handläggare berättat om en arbetsförmedlingsgrupp som jobbat med inriktning på unga funktionshindrade och trodde att det kanske kunde vara aktuellt för mig, i och med att jag inte kan jobba 100% än. Men den gruppen fanns inte länge kvar utan varje arbetsförmedling ska ha en handläggare som inriktar sig på unga funktionshindrade. Men det här är så nytt så jag är tveksam.. Dessutom har inte AF ställt upp tidigare när jag behövde hjälp. Men vi får se. Det kanske blir bra.

Jag är glad att våren börjar komma, eller i alla fall att snön och isen försvinner. Även om jag känner mig väldigt stabil med mina dubbar så är det alltid ett orosmoment. Men snart är det sommar och foten känns bättre än på länge! Nu ska bara det där med jobb och försörjning lösa sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0