Oman

Oj. Jag måste ju hinna blogga också, kom jag på!

Hej på er, förresten! Jag är hemma nu. Vi kom, efter mycket om och några men, hem igår eftermiddag. Flyget var 12 timmar försenat ("Bara?" som en svensk man uttryckte sig när han fick beskedet). Lagom trötta var vi när vi kom hem, och direkt satte oss i bilkö för att komma hem från Arlanda. Vi skulle egentligen ha landat kl 02.55 på natten och insåg att för att ta oss hem (och även dit) så blev vi tvungna att ta bilen. Men vi landade istället kl 14.50 och då var det betydligt fler bilar som var ute på vägarna.

Men utöver förseningarna så har resan varit toppen. Vi har bott på lyxhotell (nästan gratis!), solat, badat i Omans största pool, ätit god mat, druckit piña colada och varit ute i världens största sandöken. Och nej, Sahara är inte världens största sandöken, Empty Quater eller The Rub' al Khali, som den heter på Arabiska, är världens största sandöken. Där sov vi under bar himmel och fick sand i ungefär alla kroppsöppningar ni kan tänka er. Huden blev nästan peelad och håret var alldeles strävt. Men det var jäkligt häftigt att sitta ute i öken, med ett gäng man aldrig hade träffat förut (en del svenskar och några omanier), mysa vid elden och sen lägga sig och sova på madrasser, under filtar och sova under bar himmel.

Jag kan verkligen rekomendera att åka till Oman om man vill ha sol och bad. Tidsomställningen är bara 3 timmar, även om flygresan är ca 8 timmar. Men det är nästan garanterat sol och värme. Så för er som är nyfikna på ett väldigt trevligt och vänligt arabiskt land med härliga människor, tycker jag ska åka till Oman.

För övrigt mår jag förresten bra. Jag höll på att glömma bort att skriva det. Foten och framförallt benet, blev lite stelt under flygresan. Men det har gått bra ändå.

Jag missade dock min läkartid som jag hade inbokad igår kl 13 på onsdagen för att få svar på röntgen som jag gjorde innan jag åkte. Jag satt som bäst och funderade på läkarbesöket (som man alltid gör inför att man ska få svar på röntgen) när vi fick reda på att vi skulle bli 12 timmar försenade hem. Men jag hoppas på att jag snart kan få en ny tid till sjukhuset.

Annars rullar livet på som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Madde

Härligt att ha dig tillbaka på svensk mark, kul att läsa om resan men än roligare om man fick höra live och dessutom få se bilder! Bra att du mår bra och håller tumme och tå inför svar på röntgen!

2012-02-09 @ 18:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0