Avgipsning kl 14.00

Idag är då dagen jag ska få ta av mig gipset. Det ska både bli skönt och otroligt läskigt. Kvällen igår spenderade jag med att tänka ut en mängd möjliga scenarion för hur jag kommer ramla igen nu när det blivit halt ute. Framförallt hemma hos pojkvännen där det är isbana utanför porten och nerförsbacke (uppför om man ska ta sig till porten..). Jag kan se mig själv försöka ta ut hundarna där och dom får syn på en katt eller något annat djur som rör sig och drar till.. Jag kommer vara rökt då.. Usch.. Jag vill inte! Jag tror jag kommer stanna inne hela vintern!

Men i alla fall. Av med gipset var det ja.. Jag är väldigt nyfiken på hur det kommer kännas. Jag vet ju hur det har känts de senaste gångerna när jag gipsat om. Det har nästan känts som om foten är som en klump som sitter längst ner på benet.. Som att jag inte kan/vill röra på den.. Vi får se hur det kommer fungera att röra på den, jag är ju tvungen till det nu!

Jag har fått för mig att foten kommer gå av så fort jag ställer mig på den. Min pojkvän försöker förklara för mig att jag redan står och går på den och att det egentligen inte är någon skillnad när gipset är av. Han påminner mig också om att frakturen är läkt och om jag inte har ont när jag står och går på foten med gips så har det troligtvis läkt rätt.. Men jag har fått för mig att gipset håller ihop brottet nu.. Och så fort jag ställer mig på foten så kommer det brytas.. Förnuftet håller med pojkvännen. Så nu får jag ställa mig in på att det kommer gå jättebra!

Men det ska bli så skönt att få bli en vanlig människa igen. Jag hoppas och tror att jag kan återgå i vanlig vardag ganska snart. Jag känner att jag behöver det. Även om mitt liv har stannat upp lite nu när jag varit hemma i nästan 8 veckor så har det ändå gått ganska fort. Det här är första gången jag sett fram emot att få se min egen fot.

Det kommer bilder på avgipsningen senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0