Min farmor

Min farmor gick bort i oktober. Jag tänker på henne rätt ofta. Hon var en rolig kvinna med mycket energi. Jag har lärt mig mycket av henne.

Idag tänkte jag på henne på ett helt annat sätt. Jag spelade nämligen Wii Sports. Jag och exet köpte wiit för rätt längesen och tog alltid med det upp till landet varje gång vi åkte dit. Och farmor var aldrig sen på att vara med och spela bowling eller golf. Och hon var bra, ibland. Ibland mindre bra, men hon var väldigt rolig och vi skrattade mycket när hon var med och spelade.

Men jag glömmer aldrig den gången hon boxades. Hon var då ungefär 86 år gammal, rätt hurtig för sin ålder. Men när hon boxades trodde jag att hon skulle få en hjärtattack. Hon viftade på där med kontrollen och flåsade något otroligt. Det var väldigt kul att se att hon verkligen gav allt! Jag minns inte om hon vann, men hon var i alla fall väldigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0