Ikea, my second home

De kommande två eftermiddagarna kommer jag tydligen spendera på Ikea. Idag ska jag åka med mamma och i morgon bestämde jag och två vänner oss för att åka dit. Lite opraktiskt kanske. Men då kan man ju i alla fall köpa sånt man missade första gången. Jag måste i alla fall köpa en spegel till hallen. Jag blir galen av att inte kunna spegla mig innan jag går utanför dörren. Vi har inte heller någon spegel där man kan spegla hela kroppen (eller i alla fall hela överkroppen), utan den enda spegel vi har är den som sitter på badrumsskåpet. Och det är smått opraktiskt att behöva kliva upp på en liten pall varje gång man ska gå utanför dörren för att se att man ser okej ut. Så spegel till hallen ska införskaffas!

Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen. Min handläggare skrev in mig i systemet som arbetssökande på deltid. Som jag förstod det så kan arbetsförmedlare över hela landet söka på mig i registret. Men arbetsgivare kan inte söka efter mig. Handläggaren ska träffa en vd för ett företag som jobbar mot ungdomar här i veckan och berätta om mig, igår var jag på ett möte med en kvinna som kanske kan tänka sig att ge mig praktik på 50 procent, och jag ska på ett möte till nästa vecka om jobb/praktik. Jag hoppas verkligen att det blir bra och att jag snart kan jobba! Det hade ju varit toppen.

Har smsat till och från med pojkvännen också. Det är tur att det finns gratissms via internet. Det blir så mycket billigare då. Han mår bra, dom har fullt upp med att besöka olika platser där nere, men snart är han hemma igen. Det känns väldigt bra.

Först äta, sen Ikea!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0