Fina kommentarer!

Åh jag blir verkligen glad och peppad av kommentarerna jag får på bloggen. Det känns oerhört fint att ni vill ta del av min historia och min sjukdom samtidigt som ni försöker stötta och peppa så mycket det bara går. Det känns verkligen fint.

Det kom ut 2,5 liter vätska ur lungan. Det är helt absurt. Och till det ska man då beräkna att jag på KS mindre än tre veckor innan dränerade 1,8 liter på samma lunga. Vart kommer allt vatten ifrån? Och inte konstigt att jag knappt kan andas med så lite plats för syre.

Mamma och jag väntade i ca 2 timmar på att sen få göra en ny lungröntgen. På bara 30 minuter hade det kommit 1,2 liter vätska. Och på röntgen konstaterades att det fanns mera vätska och att dränet därför borde sitta kvar.

Sagt och gjort, jag och mamma tog oss hem igen. Och visst, jag flåsade och höll på som jag gjorde på sjukan. Men det gick bra. Sen fick vi besked om att en SSK på ASiH skulle kolla till mig under eftermiddag/kväll och att nattsköterskan skulle höra av sig och kolla läget. Om inget konstigt uppstod så skulle min läkare dra dränaget i morgon istället.

Men idag på kvällen blev det sämre. jag hade ont, svårt att ligga och slappna av, jag fick slemmiga hostattacker som gav mig enorm panik över att inte få luft.

Vi ringde Asih igen och en läkare med ssk skulle dyka upp under kvällen och eventuellt dra bort dräneringen. Vid halv 10 var dränaget ute och allt kändes tryggt och bra igen.

Nu hoppas jag på att jag ska kunna sova lite bättre i natt. Bara detta pipande i luftrören upphör.

Sov gott till er alla fina människor där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0