Sjukt tufft

Det har varit nära ett helvete för mig de senaste dagarna. Jag har haft det riktigt jobbigt rent fysiskt, andningen har varit extremt påverkad och jag har i stort sett levt med ångest konstant. Det har varit fruktansvärt jobbigt och det har varit riktigt svårt att se någon ljusning i livet.

Men jag måste nog säga att ljusningen har blivit ASiH. Jag kan inte tacka dem nog för allt de gör för mig. Speciellt arbetsterapeuten, hon är helt fantastisk! Hon kom hit i måndags, såg att jag mådde riktigt dåligt och konstaterade att jag behövde en sån höj och sänkbar säng. Det fixade hon till mig så den levererades redan idag. Och i morgon har hon fixat en elrullstol som ska levereras till mig så jag kan följa med mamma och pappa på hundpromenaderna. Något jag inte kunnat göra på många månader!

Och i morse var det plågsamt med andningen igen. Sjuksköterskan kom, gav mig lite nya tips om mina olika mediciner och hur ofta jag kunde ta dom. Och sen fixade hon hit en syrgasmaskin. Egentligen inte för att jag syresätter mig dåligt, för jag ligger på 90-92 i syresättning, utan för att mycket lindra min ångest när jag upplever det som jobbigt att andas.

Och genast mådde jag bättre. Bara jag fått hjälpmedlen hem så känner jag mig lugnare och tryggare. Och andningen känns bättre.

I morgon kommer också kuratorn som finns på ASiH. Fantastiskt att hon bara kan komma hit några timmar och prata med mig, men också mina anhöriga. ASiH är verkligen fantastiska!

På torsdag är det läkarbesök också. Så ska jag få besked om medicinering och eventuell strålning.

Det blir dåligt med uppdatering på bloggen när jag har det jobbigt. Hoppas att ni har överseende med det.

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt att du får hjälp och lindring! Styrkekram❤

2013-08-07 @ 19:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0