En liter i andra lungan..

Åkte ner på ultraljudet igår morse. Röntgenläkaren sa redan innan han började att han inte tänker sticka mig om han inte trodde att det skulle göra någon nytta. På ultraljudet konstaterade han att det var ett område på ca 6*7 cm som var vattenfyllt. Men han stack ändå, även om han var lite tveksam. Och totalt rann det ut 1 liter vätska.

Själva dränet satt lite annorlunda till den här gången, så det gjorde ont när jag andades. Annars kändes det skönt att få bort vätskan. Jag tyckte mig uppleva en skillnad när dränet väl var borta. Det är lättare att dra ner luft i lungorna. Men jag är fortfarande flåsig. Vilket beror på att jag syresätter mig lite dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0