En liter!

Har som sagt haft svårt att äta den senaste tiden. Både mat och dricka har faktiskt varit svårt. Och i onsdags blev andningen sämre också, den som ändå känts bra.

Igår var jag i princip ett kolli. Jag orkade i stort sett ingenting. Jag hade tagit mig ur sängen, men låg i soffan och mådde inte bra. Jag hade ingen ork till någonting. Jag försökte få i mig näringsdryck och vätska, men det hjälpte väldigt dåligt. Jag tyckte till och med att det var jobbigt att prata i telefon (eller prata överhuvudtaget). Tillslut tröttnade mina föräldrar på att se mig må dåligt. Så dom ringde min kontaktsjuksköterska och ihop bestämde dom att jag behövde komma in till akuten.

Sagt och gjort. Mamma, jag och Alvaro tog oss till KS akuten och fick ganska omedelbar hjälp. Efter 6 timmar och en lungröntgen, kunde läkaren konstatera att jag 1, har massor med vatten i lungorna (typ 1-1,5 liter på min vänstra sida) och 2 att tumörerna fortsatt växa sen senaste röntgen.

Så jag blev inlagd (trots att jag verkligen, verkligen inte ville. Jag hade ju börjat må bättre efter att jag fått vätskedroppet!). Idag på morgonen ska man ta ut vätskan, vilket känns jätteskönt! Hur det blir med medicinering och så får vi se. Fler skulle titta på röntgenbilderna och även Elisabet skulle kontaktas.

Så nu ligger jag här igen på P14. Men det känns skönt. Jag får syrgas och smärtlindring för ryggen. Vilket känns jättebra. Sen behöver jag bara komma i kapp med vätska och näring. Sen får jag åka hem!

Kommentarer
Postat av: Malin Levay

Usch vad jobbigt! Kämpa på gumman! Tänker på dig! Många kramar!

2013-07-26 @ 12:18:31
Postat av: Lisa

Sänder min allra varmaste tankar till dig! Kram

2013-07-26 @ 15:01:36
Postat av: Pernilla

Svårt att skriva något vettigt...det är ju tyvärr inga positiva besked du fått...men fortsätt kämpa och hoppas verkligen att du snart mår bättre och får åka hem! Kram

2013-07-26 @ 15:16:23
Postat av: Barbro

Vi tänker på dig. Hoppas du får hjälp med smärta och ork, så du kan vara lite i Hensvik med pojkvän, mamma o pappa och hundarna omkring dig. Kram från Barbro o Lisa i Göteborg.

2013-07-26 @ 19:48:48
Postat av: Anonym

Krya på dig Och hoppas du är hemma snart

2013-07-26 @ 22:48:47
URL: http://www.mahlinsotto.blogspot.com
Postat av: tuss

jag har läst din blogg ett tag nu, och det gör ont i mig... Jag hejar på dig!

2013-07-27 @ 11:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0