Händelserikt

Det har hänt så mycket den senaste tiden och jag vet inte om jag får med allt i det här blogginlägget. Jag är lite snurrig av smärtlindringen jag tar nu. Jag har så fruktansvärt ont i ryggen. Alvedon och Ipren hjälpte föga, så jag får ta till morfin. Och inte ens det tar bort smärtan helt, bara lindrar den.

Har haft svårt att äta de senaste dagarna också. Matlusten saknas och då och då kräks jag. Jag har fått en del tips från min nya kontaktsjuksköterska på KS, jag ska se om det blir bättre. Fick också lite näringsdrycker som jag kan testa (självklart kräktes jag upp den första jag testade). Men det är biverkan av medicinen som gör det.

Idag var jag på KS för att göra ultraljud på hjärtat. Och läkaren som jag fick träffa som tittade på mina bilder kunde konstatera vatten i lungsäcken (något som är känt sen tidigare). Men han trodde att det var en stor orsak till min höga puls och andfåddheten jag känner. Dock var det lite oklart hur vi går vidare med det nu. Man kan tömma på vatten, man kan också testa vätskedrivande. Så vi får se.

Nu är jag snurrig och trött. Dags att sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0