Senaste veckan

Oj, jag har inte bloggat på en hel vecka! Ibland går tiden bara så fort och då glömmer jag bort att jag ska blogga. Förra veckan var det 3 blodprov som skulle hinnas med och sen var det ju ledigheter också. Så sen i onsdags eftermiddag så har jag varit på landet tillsammans med mamma och pappa. Alvaro kom ut i fredags och i lördags fick jag finbesök av mina tre fina vänner från Skåne. Vi pluggade socionomlinjen tillsammans innan jag blev sjuk och eftersom att dom bor nere i Skåne och jag här så är det inte så ofta vi ses. Men nu bestämde dom sig för att komma upp och hälsa på, vilket gjorde mig jätteglad. Det var så otroligt härligt att se dom! Det gör mig så glad att mina vänner gör sig besväret att åka 8 timmar i bil bara för att få hälsa på mig i 12 timmar och sen sätter sig och åker hem igen. Det är riktiga vänner och det gör mig så gott att veta att dom finns där för mig, även när jag är sjuk.
 
Natten till lördag fick jag feber. Liksom förra omgången cellgifter så förstod jag inte riktigt varför. Jag kände mig inte sjuk och med hjälp av Alvedon och Ipren så kunde jag få ner febern. Och då kände jag mig som vanligt. Jag var kanske lite dum som inte ringde sjukhuset för att meddela att jag fått feber, men det var lördag och mina vänner var på väg från Skåne för att hälsa på mig. Jag ville inte behöva åka in till sjukhuset och bli inlagd när dom skulle komma. Så jag proppade i mig mediciner så fort jag fick frossa och på kvällen så hade febern försvunnit. Jag har en liten teori om att det skulle kunna vara mina immunstimulerande sprutor som gör att jag får frossa och feber. Men jag måste kolla det med sjukhuset först innan jag vet om det är så eller inte. Det skulle ju också bara kunna vara cancern som dom var inne på förra gången.
 
Jag har haft lite svårt med mat de senaste dagarna också. Smaken har kommit tillbaka, men av någon anledning är det bara svårt att äta. Det är lite irriterande, eftersom att jag inte vet vad det beror på. Jag hoppas att det snart blir bättre. Men jag inser att jag måste äta, så jag kämpar på med maten.
 
Men den här behandlingsperioden har varit lite annorlunda jämfört med förra. Jag mådde lite sämre på sjukhuset och kräktes två gånger. Men när jag väl kom hem mådde jag väldigt bra, ända fram till i fredags. I torsdags kände jag mig så pigg att jag var ute och tog en liten morgonpromenad med mamma och pappa innan frukost. Och det kändes väldigt bra. Men i fredags kände jag att kroppen kändes mycket mer nergången och jag började må dåligt och sen kom febern i lördags. Jag hoppas att måendet är på väg uppåt igen den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0