Stora knöldagen

I förra veckan fick jag en inbjudan till stora knöldagen. Det är en dag att träffa andra som haft sarkom och deras anhöriga. Det gäller inte bara oss med osteosarkom utan det gäller alla typer av sarkom. Och jag tänkte gå dit.
 
Som jag skrivit om tidigare så är jag med i en grupp på facebook för oss som har eller har haft osteosarkom. Jag tror vi är 7 eller 8 tjejer som är med i gruppen. Och två av dessa tjejer ska dit. Det ska bli riktigt kul att träffa dom och fler som är/har varit i samma situation som jag. Dessutom kommer det vara föreläsningar av patienter och personal. Så det kan bli väldigt intressant. För även om alla sjukdomsförlopp är olika, så är det väldigt mycket vi upplever som lika. Vi tjejer i facebookgruppen pratar om allt, från hur vi mår till proteser och behandlingar. Det är väldigt befriande att kunna prata med andra som varit i en liknande situation om hur man mår och vad man upplever. Så jag hoppas mycket på den här knöldagen. Att det finns fler som jag.
 
Min mamma får följa med. Alvaro var borta på någon jobbgrej. Men det kan vara skönt för min mamma att få träffa andra föräldrar till barn som haft samma sjukdom som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0