Kissnödig!

Jag hade helt glömt bort alla toabesök man gör när man ligger inlagd på sjukhus med dropp. Jag kissar i princip 1 gång i timmen och lyckas då ändå klämma ut ca en halv liter per gång. Det är ändå godkänt från personalen på sjukhuset, så det är ju tur. Och då vet vi också att mina njurar fungerar bra, vilket är väldigt skönt.
 
Så även om man tror att tiden på sjukhuset ska vara tråkig och långsam så går det ändå rätt fort. I morse kom jag hit med Alvaro och han stannade i ca två timmar. Då blev det mycket utfrågning gällande mediciner och sjukdomstillstånd. Sen startades ett vätskedropp för att ge kroppen chansen att få en bra balans med salter och annat i kroppen inför cytostatikan. Och vid 14 startades behandlingen. I skrivande stund har jag påbörjat min andra påse cyto och jag känner ändå att jag mår bra. Inget illamående, ingen extrem trötthet, ingen smärta, ingeting. Bara kissnödig!
 
Så tiden har jag spenderat med att kissa en gång i timmen, jag har tittat på klipp på de gratis playkanaler som finns (jag har tyvärr fått ett rum utan tv, men det har hittills känts väldigt bra ändå), mamma har varit på besök och vi satt ute på balkongen i solen och myste en liten stund. Sen har jag tittat lite på en serie jag fick låna av mamma. Tre kärlekar, en gammal svensk serie gjord av Lars Molin. Helt okej tidsfördriv.

Nu är det hockey och kvällsmacka med te som gäller.
 
Bilden är på min "Julgran" som droppställningen kallas. Färglad och fin är den med röda påsa
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0