Natten har varit god!

God morgon kära bloggläsare!

Ni börjar faktiskt bli ganska många (i alla fall för mig) som dyker upp på bloggen varje dag. Jag snittar nog på ca 40 personer som är inne varje dag och läser, vilket är väldigt roligt. Speciellt med tanke på att jag började med ungefär 4 som läste min blogg.

Än har jag inte börjat känna den där ruttna känslan i kroppen. Egentligen är det fantastiskt vad kroppen klarar av, för jag tror inte att cellgifter är något som direkt behandlar kroppen som någon prinsessa. Snarare tvärt om. Men än har den inte protesterat nämnvärt.
 
Natten har fungerat bra. Jag var ganska trött igår kväll, så jag började slumra till redan vid 21-tiden. Sen kom nattsjuksköterskan och skulle byta cytodroppet igen vid 22 och då fick man ju vakna till lite. Men mitt problem är sällan att somna, så efter det kunde jag gå på toa (så klart!) och sen somna om. Några till toabesök har det självklart blivit under natten, trots att jag själv inte druckit mycket under natten. Jag brukar försöka undvika att dricka större mängder under natten så att jag i alla fall kan få sova lite. Sen vid 04.30 var det dags för nytt dropp. I eftermiddag kl 17 har jag gjort mitt första dygn.
 
Lite roligt att jag fick träffa en sjuksköterska från förra gången i natt. Dom är två sjuksköterskor på natten och hon som egentligen skulle jobba lite längre ner i korridoren svarade på min ringning när det var dags att byta dropp. Och då hade vi lite chans att prata och hon sa att hon kände igen mig. Vilket inte är så konstigt, hon var den sjuksköterska som tog hand om mig förra gången när jag fick Methotrexate och inte fick lämna sjukhuset på en vecka. Det var väldigt struligt då, så inte konstigt att hon mindes mig. Och när jag berättade hur det var så kom hon till och med ihåg att jag då låg på samma sal som jag gör nu, bara sängen tvärs över. Det var lite roligt. Så vi pratade om vilka sjuksköterskor som jobbade kvar och så. Väldigt trevligt.
 
Sen kunde jag somna om en stund (för mig kändes det som en väldigt kort stund, men det var minst tre timmar) innan jag blev väckt och det var vägning och frukostdags. (Här vägs jag två gånger om dagen för att se om jag lagt på mig någon vätska. Än har det inte skett, men jag tror att jag inom en snar framtid kommer få en furix-spruta och kissa två liter på 30 minuter. Det är ett väldigt effektivt sätt att förlora två kilo på.)
 
Vi får se vad dagen idag har att erbjuda. Inga besök inplanerade idag. Alvaros pappa kom tillbaka till Sverige igår efter att ha varit i Uruguay över vintern. Så dom ska umgås idag och mamma och pappa är på landet och ska ta emot leverans. Så jag får roa mig bäst jag kan. Men det brukar inte vara några problem. Några toa besök här, lite droppbyte där så brukar dagen ha gått ganska fort.

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0