Trött!

Igår kväll blev jag trött redan vid kl 20.00. Jag hade tänkt att lägga mig och sova efter att jag hade sett avsnittet mot alla odds på svt play, men jag orkade inte titta. Så jag la mig och vilade en stud och vaknade 21.30 av att nattsjuksköterskan kom in och hälsade på mig. Vi pratade lite och sen gjorde jag mig i ordning för att lägga mig och sova. Och sen slocknade jag och vaknade inte för än kl 12 när droppet skulle bytas. Och sen sov jag igen och vaknade inte för än vid 3-tiden och mådde lite konstigt, bad om att få illamåendemedicin (som jag inte hade fått när sjuksköterskan gett mig nya cyton). Mådde bättre och somnade igen efter att jag varit på toa. Och sov fram till kl 6 när det var dags för nästa byte av droppåsar. Sen dess har jag varit vaken. Men jag känner mig ändå hyfsat seg och lite trött. Det blir nog lite vila under dagen.
 
Jag känner i kroppen att den börjar ta lite stryk av behandlingen. Det är inget farligt sådär, men jag känner av mer trötthet, seghet och lite oroligt i magen/med illamående. Men det är bara att trycka på knappen och be om att få mediciner om det skulle behövas. Vilket känns väldigt skönt.
 
Det känns lite surt att jag troligtvis inte kommer härifrån för än torsdag kväll. Men det får vara så den här gången. Förhoppningsvis kommer det igång snabbare nästa gång jag ska behandlas och jag kanske kan förbereda mig bättre på att kanske inte komma ifrån sjukan för än på fredagen. Hellre ställa sig in på att komma hem senare och sen bli positivt överraskad, än att det är tvärt om.
 
Så det är bara att köra på. Serier, playkanaler, kanske någon film. Allt för att underhålla mig sj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0